|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הפקרה לאחר פגיעה (פגע וברח)
עבירת ההפקרה הנה אחת העבירות החמורות הקיימות בדיני התעבורה. גם העונש הקבוע בגין עבירה זו בסעיף 64א. לפקודת התעבורה חמור במיוחד, ונע בין שבע שנות מאסר, לתשע שנות מאסר.
עבירה זו מתקיימת כאשר מעורב בתאונת דרכים בה נפגע אדם, מפקיר את מקום התאונה מבלי לברר את מצבו של הנפגע, ומבלי להושיט לו עזרה.
בתי במשפט נוהגים להחמיר בעבירה זו משום הפסול המוסרי הטבוע בהתנהגות זו. פסול מוסרי שבגינו ביטא בית המשפט העליון את מורת רוחו ממבצעי עבירה זו, וקבע כי יש להחמיר בעונשם, בכדי להרתיע הציבור מלבצע עבירות דומות.
למרות שהחמרה בענישה בעבירת ההפקרה, הייתה אמורה לגרום להפחתה דרמטית בנפיצותן של עבירות אלו, אני עדים בשנים האחרונות, דווקא לעלייה בשכיחות תאונות פגע וברח.
עבירת ההפקרה- עבירה עצמאית שאינה תלויה באשמת הנהג בתאונה
הגים רבים אינם מודעים כלל לעובדה, כי ייתכן ותאונת הדרכים הקטלנית בה היו מעורבים, הייתה למעשה תאונה בלתי נמנעת ולא נגרמה באשמתם. אילו היו עוצרים במקום התאונה, וממתינים למשטרה, בוחן התנועה וכוחות ההצלה, בסופו של דבר כלל לא היה מוגש כנגדם כתב אישום. אך בריחתם המבוהלת ממקום התאונה, היא זו שתביא בסופו של דבר, לכשייתפסו (ובסופו של דבר כולם נתפסים), להגשת כתב אישום חמור שעניינו הפקרה.
למעוניינים במידע נוסף, ראו המאמר בעניין הפקרה, באתר זה.
ראשית כל, עצת משרדנו לכלל הנהגים המעורבים בתאונת דרכים, היא למלא אחר דרישות החוק ולעצור תמיד במקום התאונה, ללא כל קשר לנסיבות. על הנהג לעשות כל שביכולתו בכדי לברר את מצב הנפגע ולהושיט לו עזרה כמיטב יכולתו.
על פי הפסיקה, אין חובה על הנהג לבצע בנפגע החייאה או הנשמה אם אינו מוכשר לכך, ודי בהזמנת כוחות ההצלה כדי שהנהג יצא ידי חובתו.
באם חלילה פעלתם בניגוד לעצתנו, והוגש כנגדכם כתב אישום חמור בגין הפקרה, עדיין לא כלו כל הקיצין. למשרדנו מיומנות וניסיון רב בהגעה להסדר טיעון מקל עם התביעה בעיקר בכל הנוגע לנהגים נורמטיביים ללא עבר תעבורתי, שאחזה בהן פאניקה רגעית ששללה מהם שיקול דעת סביר. במקרים המתאימים ניתן לשכנע התביעה להמיר את סעיף ההפקרה החמור לסעיפים דומים אחרים, שאינם מלווים בענישה מחמירה.
| | |
|
|
|
|
ערן ראו - משרד עו''ד פלילי
08-9219990 |
טלפקס: |
050-6866260 |
נייד: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|